HANDELSBETINGELSER

 

Velkommen til alroshop’s webshop. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk vores handelsbetingelser. Vores handelsbetingelser fremgår nedenfor, og vi anbefaler, at du læser dem igennem inden du foretager et køb på alroshop’s webshop.

 

DATA POLITIK

Hos alroshop er vi forpligtet til at beskytte privat data. Kun personale hos alroshop har adgang til kunders personlige data. Formålet med dataindsamling i forbindelse med et køb hos alroshop’s webshop inkluderer:

   • Fakturering og kontaktinformation i forbindelse med handel

   • Fremsendelse af den handlede vare

   • Eventuelt fremsendelse af markedsføringsindhold og/eller nyhedsmails så fremt dette accepteres

 

Indsamlet data:

   • Navn
   • Adresse
   • E-mailadresse
   • Telefonnummer

 

Videregivelse af data:

   • Kunders private data bliver ikke videregivet til tredje part

 

Data opbevaring:

   • Kunders private data opbevares på server hos alroshop’s hosting partner

 

Sletning af data:

   • I tilfælde af kunder ønsker at få slettet data kan vi imødekomme dette ved henvendelse

   • Lovgivningen, herunder regnskabsloven, kan der forekomme data, som vi ikke må slette

 

KØB AF VARER

I forbindelse med handel på alroshop’s webshop bliver du bedt om, at udfylde dine personlige informationer, herunder navn, adresse, e-mailadresse og betalingsinformationer. Når disse informationer er udfyldt, vil du automatisk modtage en e-mail med en bekræftelse af din bestilling. Denne bekræftelse er ikke din endelige ordrebekræftelse. Først når betalingen er gået igennem og din/dine købte vare/varer er registreret vil du modtage den endelige ordrebekræftelse. Ved yderligere spørgsmål i forbindelse med køb bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Alroshop tager forbehold for fejl og udsolgte varer. Hos alroshop har vi til hver en tid ret til at annullere en ordre i tilfælde af fejl eller udsolgte varer.

 

RETURRET

I forbindelse med handel på alroshop’s webshop gives der 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager din/dine vare/varer. Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelse. I tilfælde af emballage, mærker eller lign. er brudt, ødelagt eller fjernet tages varen ikke retur. I din fremsendt pakke finder du en returseddel. Denne returseddel skal vedlægges i din retur forsendelse. Hvis du er i tvivl bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. I tilfælde af du ikke kan finde retursedlen kan vi fremsende en ny pr. mail. Returnerede varer uden udfyldt returseddel tages ikke retur. Når alroshop har modtaget en returvare, der lever op til vores returneringsbetingelser, vil købsbeløbet eksklusiv fragtomkostning blive tilbageført til det kreditkort, som varen er betalt med. Det er vigtigt, at du gemmer din postkvittering som dokumentation for fremsendelse af din returvare. Fragtomkostninger i forbindelse med returnering betales af køber.

 

RETURRET AF GAVER

Hvis du ønsker at returnere en gave du har modtaget, der er købt på alroshop’s webshop, kan den byttes til en anden vare af samme værdi. Hvis du ønsker at bytte til en dyrere vare, kan du betale differencen og få den nye vare tilsendt i stedet. Udgifter i forbindelse med returnering og eventuel ny levering dækkes af dig selv. I tilfælde af du ønsker at returnere en gave bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Returnering følger betingelserne beskrevet under returret. Du kan også bytte varen i vores fysiske butik i Aarhus. Ønskes pengene retur kan de blive refunderet til det kreditkort gaven er betalt med.

 

REKLAMATION

Handler foretaget på alroshop’s webshop er underlagt køberloven og forbrugerstyrelsens retningslinjer. Oplever du fejl eller mangler på en vare laveret af alrohsop, bedes du gøre opmærksom på fejlen eller manglen inden 8 dage efter modtagelse. I forbindelse med reklamationer gælder købelovens regler. Det er din pligt som køber at angive, og på efterspørgsel dokumentere, fejlen eller manglen på den fremsendt vare. Jvf. købeloven kan du klage over fejl eller mangler, der er opstået indenfor 24 måneder efter køb. Dog er er skader, fejl og slidtage som følge af forkert brug, forsømt vedligeholdelse eller almindeligt slid ikke omfattet af denne lov. Du bedes rette skriftlig henvendelse til alroshop’s e-mail info@alroshop.dk i forbindelse med fejl, mangler, reklamation eller udeblevne varer.

 

INDPAKNING

Dine købe vil altid blive leveret sirligt pakket i silkepapir.

 

SEND SOM GAVE

Vi sender gerne varer pakket som gave. Det koster ikke ekstra at tilføje gaveindpakning. Hvis du ønsker gaveindpakning skal du blot afkrydse dette felt i kurven. Vi kan sende gaven direkte til modtageren af gaven. Hvis dette ønskes bedes du indtaste gavemodtagerens adresse som leveringsadresse. For returnering i forbindelse med gaver se returret af gaver.

 

UDSOLGTE VARER

I tilfælde af du har fundet en vare på alroshop’s webshop, der er udsolgt, er du altid velkommen til at kontakte os. I nogle tilfælde kan vi hjælpe med at finde en løsning. Du kan kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00.

 

SIKKERHED

Hos alroshop har vi ikke adgang til dine betalingsdata. Kommunikationen mellem betalingssystemet på vores webshop og kortindehaveren er sikret af en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Det er således kun NETS, der har adgang til denne data.

 

TOLD OG MOMS

Ved køb fra lande indenfor EU betales der altid dansk moms og der tillægges ikke told. Ved køb fra lande udenfor EU kan de varer du køber på alroshop’s webshop blive tillagt lokale skatter og told, som vi hos alroshop ikke kan blive stillet til ansvar for. I dette tilfælde vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. En eventuel toldprocess kan potentielt forårsage store forsinkelser på din pakke, da den vil blive tilbageholdt i tolden. Det er dit eget ansvar at etablere kontakt til fragtfirmaet og betale eventuelle skatter og tolder.

 

LEVERING

I forbindelse med en handel på alroshop’s webshop kan du selv vælge om du ønsker at hente varen/varerne i vores fysiske butik eller få den/dem leveret som en pakke til din dør eller til et opsamlingssted. Ønsker du afhentning i butik skal du vælge click and collect under levering.

Alle forsendelser fra alroshop’s webshop sendes som pakkepost, der sikrer pakkesporing. Under forsendelse er pakkerne forsikrede. Ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold for eventuelle skader. I tilfælde af skader på pakkens indhold ved modtagelse, bedes du anmelde skaden til det ansvarlige fragtfirma senest 2 dage efter modtagelse og returnere varen til alroshop. Alroshop er ikke ansvarlig for skader pådraget under transport.

Hos alroshop har vi leveringsaftaler med GLS, der står for levering i Danmark. Du kan selv vælge om du ønsker levering til din adresse eller til et opsamlingssted i nærheden af dig. Fragtomkostningerne afhænger af hvilken type levering du vælger. I forbindelse med køb over 500 kr. sender vi fragtfrit til hele Danamrk (GÆLDER IKKE PÅ NEDSATTE VARER).

Bestiller du varer til levering udenfor Danmarks grænser vil leveringen blive ekspederet af PostNord. Fragtomkostningerne på 250 DKK vil fremgå af din ordregodkendelse inden betaling.

Vi sender bestillinger hurtigst muligt. For retningslinjer for forventet leveringstid se nedenstående:

   • Danmark: 1-3 hverdage.
   • Norden: ca. 1-6 hverdage.
   • Europa: ca. 2-6 hverdage.
   • USA: ca. 5-8 hverdage.
   • Resten af verden: ca. 5-10 hverdage.

 

I tilfælde af forsinkelser hos fragtfirmaet kan vi hos alroshop ikke drages til ansvar.

Hvis din leverance udebliver fremsendes en ny uden beregning. I tilfælde af en udeblivende leverance bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. I tilfælde af din leverance udebliver og vi ikke har en vare tilsvarende den du skulle have modtaget på lager, vil du blive refunderet det beløb du har betalt for varen. Refusionen vil blive overført til det kreditkort varen er købt med.

 

BETALING

På alroshop’s webshop accepterer vi følgende betalingsmidler:

   • VISA
   • Mobilepay
   • Mastercard
   • VISA electron
   • Maestro
   • Dankort

Alle priser på alroshop’s webshop er angivet i DKK inklusiv 25% moms. Betalingen bliver trukket på dit kort ved afsendelse.

 

HVOR BLIVER MIN PAKKE AF?

I tilfælde af din leverance udebliver er du altid velkommen til at kontakt alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail info@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Vi skal bruge dit ordrenummer for at hjælpe dig. Vi kan fremsende dig trackingnummeret på din pakke, så du kan spore den.

 

KONTAKTOPLYSNINGER

ALRØ
Skt. Pauls Kirkeplads 2
8000 Aarhus C
Danmark

Tlf. +45 8612 2333
E-mail: info@alroshop.dk