HANDELSBETINGELSER
Velkommen til alroshop’s webshop. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk vores handelsbetingelser. Vores handelsbetingelser fremgår nedenfor, og vi anbefaler, at du læser dem igennem inden du foretager et køb på alroshop’s webshop.
TILMELDING NYHEDSBREV
I forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev, skal du kun oplyse navn, e-mail adresse. Vi registrerer ikke andre oplysninger i forbindelse med tilmeldingen.
Efter tilmeldingen bruger vi din e-mail adresse til udsendelsen af nyhedsbreve, som indeholder tilbud, konkurrencer, samt andet markedsføringsmateriale. Som udgangspunkt udsendes nyhedsbrev 1 gang ugentligt.
Din e-mailadresse vil blive videregivet til den leverandør, som vi anvender i forbindelse med udsendelse af nyhedsbrevene. Pt. anvender vi eksempelvis MailChimp til udsendelse af nyhedsbreve.
Vi registrerer oplysninger om dit brug af nyhedsbrevene, herunder om nyhedsbrevene åbnes, i hvor lang tid de er åbne, hvornår e-mailen/nyhedsbrevet slettes og om der klikkes på links.
De oplysninger vi indsamler om din brug af nyhedsbrevene bruger vi til at forbedre vores service, og gøre os i stand til endnu bedre at kunne målrette og tilpasse indholdet efter modtagernes interesser.
Dine oplysninger opbevares og behandles fortroligt og sikkert i henhold til Persondatalovgivningen.
Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevene ved at klikke på ”Afmeld nyhedsbrev” linket, som findes i bunden af nyhedsbrevene, som du modtager fra os. Hvis du afmelder dig fra nyhedsbrevet, sletter vi din e-mail adresse i kontaktlisten for modtagelse af nyhedsbrev
Vi kan fra andre sammenhænge, f.eks. køb, have dine oplysninger. Disse berøres ikke af en afmelding fra nyhedsbreve. Vi kan derfor fortsat behandle sådanne oplysninger efter det samtykke eller anden behandlingshjemmel, som vi har.
DATA POLITIK
Hos alroshop er vi forpligtet til at beskytte privat data. Kun personale hos alroshop har adgang til kunders personlige data. Formålet med dataindsamling i forbindelse med et køb hos alroshop’s webshop inkluderer:
• Fakturering og kontaktinformation i forbindelse med handel
• Fremsendelse af den handlede vare
• Eventuelt fremsendelse af markedsføringsindhold og/eller nyhedsmails så fremt dette accepteres
Indsamlet data:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefonnummer
Videregivelse af data:
• Kunders private data bliver ikke videregivet til tredje part
Data opbevaring:
• Kunders private data opbevares på server hos alroshop’s hosting partner
Sletning af data:
• I tilfælde af kunder ønsker at få slettet data kan vi imødekomme dette ved henvendelse
• Lovgivningen, herunder regnskabsloven, kan der forekomme data, som vi ikke må slette
KØB AF VARER
I forbindelse med handel på alroshop’s webshop bliver du bedt om, at udfylde dine personlige informationer, herunder navn, adresse, e-mailadresse og betalingsinformationer. Når disse informationer er udfyldt, vil du automatisk modtage en e-mail med en bekræftelse af din bestilling. Denne bekræftelse er ikke din endelige ordrebekræftelse. Først når betalingen er gået igennem og din/dine købte vare/varer er registreret vil du modtage den endelige ordrebekræftelse. Ved yderligere spørgsmål i forbindelse med køb bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail kundeservice@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Alroshop tager forbehold for fejl og udsolgte varer. Hos alroshop har vi til hver en tid ret til at annullere en ordre i tilfælde af fejl eller udsolgte varer.
RETURRET
I forbindelse med handel på alroshop’s webshop gives der 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager din/dine vare/varer. Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelse. I tilfælde af emballage, mærker eller lign. er brudt, ødelagt eller fjernet tages varen ikke retur. Returpakken skal indeholde ordrenummer og info omkring, at du ønsker pengene retur. Hvis du er i tvivl bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail kundeservice@alroshop.dk. Når alroshop har modtaget en returvare, der lever op til vores returneringsbetingelser, vil købsbeløbet blive tilbageført til det kreditkort, som varen er betalt med. Dette vi ske indenfor 1-7 hverdage. Det er vigtigt, at du gemmer din postkvittering som dokumentation for fremsendelse af din returvare. Fragtomkostninger i forbindelse med returnering betales af køber. Du kan til fordelagtig pris købe retur pakkelable - klik her .-
RETURRET AF GAVER
Hvis du ønsker at returnere en gave du har modtaget, der er købt på alroshop’s webshop, kan den byttes til en anden vare af samme værdi. Hvis du ønsker at bytte til en dyrere vare, kan du betale differencen og få den nye vare tilsendt i stedet. Udgifter i forbindelse med returnering og eventuel ny levering dækkes af dig selv. I tilfælde af du ønsker at returnere en gave bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail kundeservice@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Returnering følger betingelserne beskrevet under returret. Du kan også bytte varen i vores fysiske butik i Aarhus. Ønskes pengene retur kan de blive refunderet til det kreditkort gaven er betalt med.
REKLAMATION
Handler foretaget på alroshop’s webshop er underlagt køberloven og forbrugerstyrelsens retningslinjer. Oplever du fejl eller mangler på en vare laveret af alrohsop, bedes du gøre opmærksom på fejlen eller manglen inden 8 dage efter modtagelse. I forbindelse med reklamationer gælder købelovens regler. Det er din pligt som køber at angive, og på efterspørgsel dokumentere, fejlen eller manglen på den fremsendt vare. Jvf. købeloven kan du klage over fejl eller mangler, der er opstået indenfor 24 måneder efter køb. Dog er er skader, fejl og slidtage som følge af forkert brug, forsømt vedligeholdelse eller almindeligt slid ikke omfattet af denne lov. Du bedes rette skriftlig henvendelse til alroshop’s e-mail kundeservice@alroshop.dk i forbindelse med fejl, mangler, reklamation eller udeblevne varer.
INDPAKNING
Dine købe vil altid blive leveret sirligt pakket i silkepapir.
SEND SOM GAVE
Vi sender gerne varer pakket som gave. Det koster ikke ekstra at tilføje gaveindpakning. Hvis du ønsker gaveindpakning skal du blot afkrydse dette felt i kurven. Vi kan sende gaven direkte til modtageren af gaven. Hvis dette ønskes bedes du indtaste gavemodtagerens adresse som leveringsadresse. For returnering i forbindelse med gaver se returret af gaver.
UDSOLGTE VARER
I tilfælde af du har fundet en vare på alroshop’s webshop, der er udsolgt, er du altid velkommen til at kontakte os. I nogle tilfælde kan vi hjælpe med at finde en løsning. Du kan kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail infkundeservice@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00.
SIKKERHED
Hos alroshop har vi ikke adgang til dine betalingsdata. Kommunikationen mellem betalingssystemet på vores webshop og kortindehaveren er sikret af en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Det er således kun NETS, der har adgang til denne data.
TOLD OG MOMS
Ved køb fra lande indenfor EU betales der altid dansk moms og der tillægges ikke told. Ved køb fra lande udenfor EU kan de varer du køber på alroshop’s webshop blive tillagt lokale skatter og told, som vi hos alroshop ikke kan blive stillet til ansvar for. I dette tilfælde vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. En eventuel toldprocess kan potentielt forårsage store forsinkelser på din pakke, da den vil blive tilbageholdt i tolden. Det er dit eget ansvar at etablere kontakt til fragtfirmaet og betale eventuelle skatter og tolder.
LEVERING
I forbindelse med en handel på alroshop’s webshop kan du selv vælge om du ønsker at hente varen/varerne i vores fysiske butik eller få den/dem leveret som en pakke til din dør eller til et opsamlingssted. Ønsker du afhentning i butik skal du vælge click and collect under levering.
Alle forsendelser fra alroshop’s webshop sendes som pakkepost, der sikrer pakkesporing. Under forsendelse er pakkerne forsikrede. Ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold for eventuelle skader. I tilfælde af skader på pakkens indhold ved modtagelse, bedes du anmelde skaden til det ansvarlige fragtfirma senest 2 dage efter modtagelse og returnere varen til alroshop. Alroshop er ikke ansvarlig for skader pådraget under transport.
Hos alroshop har vi leveringsaftaler med GLS, der står for levering i Danmark. Du kan selv vælge om du ønsker levering til din adresse eller til et opsamlingssted i nærheden af dig. Fragtomkostningerne afhænger af hvilken type levering du vælger. I forbindelse med køb over 500 kr. sender vi fragtfrit til hele Danamrk (GÆLDER IKKE PÅ NEDSATTE VARER).
Bestiller du varer til levering udenfor Danmarks grænser vil leveringen blive ekspederet af PostNord. Fragtomkostningerne på 250 DKK vil fremgå af din ordregodkendelse inden betaling.
Vi sender bestillinger hurtigst muligt. For retningslinjer for forventet leveringstid se nedenstående:
• Danmark: 1-3 hverdage.
• Norden: ca. 1-6 hverdage.
• Europa: ca. 2-6 hverdage.
• USA: ca. 5-8 hverdage.
• Resten af verden: ca. 5-10 hverdage.
I tilfælde af forsinkelser hos fragtfirmaet kan vi hos alroshop ikke drages til ansvar.
Hvis din leverance udebliver fremsendes en ny uden beregning. I tilfælde af en udeblivende leverance bedes du kontakte alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail kundeservice@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. I tilfælde af din leverance udebliver og vi ikke har en vare tilsvarende den du skulle have modtaget på lager, vil du blive refunderet det beløb du har betalt for varen. Refusionen vil blive overført til det kreditkort varen er købt med.
BETALING
På alroshop’s webshop accepterer vi følgende betalingsmidler:
• VISA
• Mobilepay
• Mastercard
• VISA electron
• Maestro
• Dankort
Alle priser på alroshop’s webshop er angivet i DKK inklusiv 25% moms. Betalingen bliver trukket på dit kort ved afsendelse.
HVOR BLIVER MIN PAKKE AF?
I tilfælde af din leverance udebliver er du altid velkommen til at kontakt alroshop på telefon +45 8612 2333 eller e-mail kundeservice@alroshop.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag 10.00 og 17.30, fredag 10.00-18.00 og lørdag 10.00-14.00. Vi skal bruge dit ordrenummer for at hjælpe dig. Vi kan fremsende dig trackingnummeret på din pakke, så du kan spore den.
KONTAKTOPLYSNINGER
ALRØ
Skt. Pauls Kirkeplads 2
8000 Aarhus C
Danmark
Tlf. +45 8612 2333
E-mail: kundeservice@alroshop.dk